REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO

 

WWW.BOBEK.COM.PL

 

§ 1

POSTANOWIENIA
OGÓLNE

1.       Sklep www.bobek.com.pl działa na zasadach
określonych w niniejszym Regulaminie.

2.       Regulamin określa warunki zawierania i
rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a
także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.bobek.com.pl,
zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o
świadczenie usług drogą elektroniczną.

3.       Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności
zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.bobek.com.pl zobowiązany
jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.

4.       W sprawach nieuregulowanych w niniejszym
Regulaminie mają zastosowanie przepisy:

4.1.    ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z
dnia 18 lipca 2002 r.,

4.2.    ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,

4.3.    ustawy o
pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016
r.,

4.4.    ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.

4.5.    oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

 

§ 2

DEFINICJE
ZAWARTE W REGULAMINIE

1.       REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.

2.       SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod
adresem www.bobek.com.pl

3.       USŁUGA ELEKTRONICZNA
– usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy
za pośrednictwem Sklepu.

4.       FORMULARZ ZAMÓWIENIA
– formularz dostępny na stronie internetowej www.bobek.com.pl umożliwiający
złożenie Zamówienia.

5.       SYSTEM
OPINII –
Usługa Elektroniczna
udostępniona Klientom przez Usługodawcę, umożliwiająca zamieszczanie opinii
dotyczących Produktów.

6.       SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA
Damian Marek Samsel wykonujący działalność gospodarczą pod firmą Clever
Media – Damian Samsel wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra
właściwego do spraw gospodarki, miejsce wykonywania działalności oraz adres do
doręczeń: ul.  Jarzębinowa 13, 05-084 Powązki, NIP: 9492065925,
REGON: 146595566, adres poczty elektronicznej (e-mail): damian@bobek.com.pl, numer telefonu: +48 720-860-650
[PS1] 

7.       USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.

8.       KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł
Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.

9.      
KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej
niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.

10.  
PRZEDSIĘBIORCA osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna
niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we
własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

11.   PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma albo usługa,
będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

12.  
UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu
zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.

13.  
ZAMÓWIENIE – oświadczenie
woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.

14.  
CENA – wartość
wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić
Sprzedawcy za Produkt.

 

§ 3

INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA

1.      
Sklep www.bobek.com.pl prowadzi sprzedaż Produktów za
pośrednictwem sieci Internet.

2.      
Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową
i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.

3.      
Informacje znajdujące się na stronach internetowych
Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając
Zamówienie składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w
jego opisie.

4.      
Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu
podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki w tym
podatek VAT. Cena nie zawiera kosztów dostawy.

5.      
Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca
w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie
niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do
poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.

6.      
Sprzedawca w sposób jednoznaczny informuje Klientów o Cenach
jednostkowych oraz promocjach i obniżkach Cen Produktów. Obok informacji o
obniżce Produktu, Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę tego Produktu, która
obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a jeśli Produkt jest
oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – Sprzedawca uwidacznia najniższą
Cenę Produktu, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego
Produktu do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.

7.      
Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za
pomocą Formularza Zamówień (
Sklep
www.bobek.com.pl) – 24 godziny
na dobę przez cały rok.

8.       Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez
Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w
czasie składania Zamówienia.

9.       Sklep realizuje Zamówienia złożone od poniedziałku
do piątku w godzinach pracy Sklepu tj. od 10:00 do 17:00 w dni robocze.
Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 15, w soboty, niedziele oraz święta będą
rozpatrywane następnego dnia roboczego.
[PS2] 

10.   Produkty w promocji (wyprzedaży) posiadają
limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności
ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu.

 

§ 4

ZAWARCIE
UMOWY SPRZEDAŻY

1.       Do zawarcia Umowy Sprzedaży niezbędne jest
wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę
sposobami zgodnie z § 3 pkt 7 oraz 9 Regulaminu.

2.       Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza
jego otrzymanie.

3.       Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa
w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem.
Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości
e-mail. 

4.       Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:

4.1.    potwierdzenie wszystkich istotnych elementów
Zamówienia,

4.2.    formularz odstąpienia od umowy,

4.3.    niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie
do odstąpienia od umowy.

5.       Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości
e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu zostaje zawarta Umowa
Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

6.       Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem
zakupu (paragon fiskalny), który będzie dołączany do Produktu i/lub wysyłany
pocztą elektroniczna na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia.

 

§ 5

SPOSOBY
PŁATNOŚCI

1.       Sprzedawca udostępnia następujące sposoby
płatności:

1.1.    płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy
Sprzedawcy,

1.2.    płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu
płatności (Przelewy24.pl).

2.       W przypadku płatności przelewem tradycyjnym,
wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 96 1140 2004 0000 3502 8030
0066  (Bank mBank S.A.) [PS3]  Clever
Media – Damian Samsel, ul. Jarzębinowa 13,
05-084 Powązki, NIP: 9492065925
. W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”.

3.       W przypadku płatności za pośrednictwem
elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem
realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie
płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych
polskich oraz zagranicznych banków.

4.       Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny
z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 3 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba
że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.

5.       W przypadku wyboru płatności opisanych w pkt 1.1 oraz
1.2 niniejszego paragrafu, Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.

 

§ 6

KOSZT,
TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU

1.       Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient są
ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru
sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.

2.       Na termin dostawy Produktu składa się czas
kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:

2.1.    czas kompletowania Produktów wynosi 2 dni robocze od
momentu:

a)       zaksięgowania środków pieniężnych wpłaconych z
tytułu Umowy Sprzedaży na rachunku Sprzedawcy

b)      albo pozytywnej autoryzacji transakcji przez
elektroniczny system płatności,

2.2.    dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome
przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. 2 dni robocze
od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z
wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).

3.       Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane za
pośrednictwem paczkomatów InPost lub firmy kurierskiej.

4.       Zakupione w Sklepie Produkty Klient może odebrać również
osobiście po wcześniejszym kontakcie mailowym lub telefonicznym.

 

§ 7

REKLAMACJA
PRODUKTU

1.        
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec
Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu z
tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o prawach
konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.

2.        
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec
Klienta będącego Przedsiębiorcą, o którym mowa w § 9 z tytułu rękojmi są
określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.

3.        
Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego
Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu za brak zgodności
Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu
2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez
Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy.

4.        
Zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie
odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na
adres:
damian@bobek.com.pl lub pisemnie na adres: ul. Jarzębinowa 13, 05-084 Powązki.

5.        
W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub
elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących
przedmiotu reklamacji w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości
oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą
rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.

6.        
Dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu z
umową, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu mają obowiązek
udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na
swój koszt.

7.        
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu jej otrzymania.

8.        
W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub
podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w
terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.

9.        
Klient będący Konsumentem lub
podmiotem, o którym mowa w § 10 może żądać w pierwszej kolejności wymiany lub
naprawienia Produktu przez Sprzedawcę. Obniżenia ceny oraz odstąpienia od umowy
Klient może żądać wyłącznie w przypadkach wskazanych w ustawie o prawach
konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (m.in. w przypadku, gdy niezgodność towaru z
umową jest istotna, gdy Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z
umową lub gdy brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że
sprzedawca próbował już doprowadzić towar do zgodności z umową).

10.    
W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego
Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu Sprzedawca
odpowiednio:

a)      
pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego
dostarczenia Produktu do Klienta,

b)     
obniża cenę Produktu (obniżona Cena musi pozostawać w
proporcji Ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi
lub podmiotowi, o którym mowa w §
10 wartość obniżonej Ceny
najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu Ceny od Konsumenta
lub podmiotu, o którym mowa w § 10,

c)      
w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta lub
podmiot, o którym mowa w § 10 – Sprzedawca zwraca mu Cenę Produktu najpóźniej w
terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania.
W razie odstąpienia od umowy, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10
zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy.

11.    
Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub
innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.

§ 8

PRAWO
ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1.      
Z
zastrzeżeniem pkt 10
niniejszego
paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa
w § 10 Regulaminu, który zawarł umowę na odległość może od niej odstąpić bez
podania przyczyn składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do
zachowania tego terminu wystarczy wysłanie udostępnionego przez Sklep
oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

2.      
W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana
za niezawartą, a Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu mają
obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez
Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w
którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze
Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.

3.      
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać
zwrotu Produktu na adres:
ul. Jarzębinowa
13, 05-084 Powązki.

4.      
Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu
ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania
z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub
podmiotu, o którym mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania prawa
odstąpienia od umowy, a także nie udostępnił mu wzoru formularza odstąpienia od
umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów
Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, powinni obchodzić się z
Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób w jaki mogliby to zrobić w
sklepie stacjonarnym.

5.      
Z
zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu
wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego
sposobu zapłaty jakiego użył Konsument, chyba że Konsument lub podmiot, o
którym mowa w § 10 Regulaminu wyraźnie zgodzili się na inny sposób zwrotu,
który nie wiąże się dla nich z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7
niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14
dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy
Sprzedaży.

6.      
Jeżeli
Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu wybrali sposób dostawy
Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep,
Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu im poniesionych przez nich
dodatkowych kosztów.

7.      
Jeżeli Sprzedawca
nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta lub podmiotu, o którym
mowa w § 10 Regulaminu, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru
z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10
Regulaminu, dowodu jej odesłania w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej.

8.      
Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu odstępujący
od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu ponoszą jedynie
koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.

9.      
Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot,
o którym mowa w § 10 Regulaminu może odstąpić od umowy, liczy się:

9.1.   
dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt
będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności – od dnia, w którym Konsument
lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu (lub wskazana przez nich osoba
trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie,

9.2.   
dla umowy, która obejmuje wiele Produktów które są
dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie
ostatniego Produktu, jego partii lub części,

9.3.   
dla umowy polegającej na regularnym dostarczaniu Produktu
przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów,

9.4.   
dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.

10.  
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie
przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 Regulaminu w
wypadku Umowy Sprzedaży:

10.1  w której
przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według
specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb,

10.2  w której
przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu,
którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia
lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu,

10.3  w której
przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami,

10.4  o świadczenie
usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli
przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta,
który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to
do wiadomości,

10.5  w której
przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający
krótki termin przydatności do użycia.

11.  
Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno
Sprzedawcy jak i Klientowi w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy
swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.

 

§ 9

POSTANOWIENIA
DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)

1.       W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia
dotyczące wyłącznie przedsiębiorców nieobjętych ochroną wynikającą z ustawy o
prawach konsumenta, o której mowa w § 10 Regulaminu
.

2.       Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy
Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych
od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może
nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego
Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.

3.       Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do
Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności w
tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez
względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy
Sprzedaży.

4.       Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz
niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na
Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu
przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za
utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu
do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie
przesyłki.

5.       W przypadku wysłania Produktu do Klienta za
pośrednictwem przewoźnika Klient niebędący Konsumentem jest zobowiązany zbadać
przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli
stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu
obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia
odpowiedzialności przewoźnika.

6.       Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie
Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn
poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o
wypowiedzeniu.

 

§ 10

POSTANOWIENIA
DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW

1.      
Przedsiębiorca prowadzący
jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek
handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą ustawą o prawach konsumenta pod
warunkiem, że umowa, którą zawiera ze Sprzedawcą jest bezpośrednio związana z
jego działalnością gospodarczą, ale z treści tej umowy wynika, że nie ma ona
dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez niego działalności gospodarczej.

2.      
Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1
niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:

2.1.   
niedozwolonych postanowień
umownych,

2.2.   
odpowiedzialności z tytułu braku
zgodności Produktu z umową,

2.3.   
prawa odstąpienia od umowy
zawartej na odległość,

2.4.   
zasad dotyczących umowy o
dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.

3.      
Przedsiębiorca, o którym mowa w
pkt 1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w
przypadku, gdy Umowa Sprzedaży, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada charakter
zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Rzeczypospolitej Polskiej w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej
Klasyfikacji Działalności.

4.      
Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1
niniejszego paragrafu nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla
Konsumentów
przez powiatowych rzeczników praw
konsumenta jak również Prezesa UOKiK.

 

§ 11

RODZAJ I
ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1.       Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu
korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:

1.1.    zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,

1.2.    System Opinii.

2.       Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców
w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.

3.       Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie
internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część
Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.

 

§ 12

WARUNKI
ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1.       Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w §
11 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.

2.       Okres na jaki umowa zostaje zawarta:

2.1.    umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej
polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na
czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo
zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę,

2.2.    umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej
polegającej na korzystaniu z Systemu Opinii zawierana jest na czas oznaczony i
ulega rozwiązaniu z chwilą zamieszczenia opinii albo zaprzestania korzystania z
tej Usługi przez Usługobiorcę.

3.       Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z
systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:

3.1.   
komputer (lub
urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,

3.2.   
dostęp do
poczty elektronicznej,

3.3.   
przeglądarka
internetowa,

3.4.   
włączenie w
przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.

4.       Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze
Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze
poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.

5.       Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania
danych zgodnych ze stanem faktycznym.

6.       Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści
o charakterze bezprawnym.

 

§ 13

REKLAMACJE
ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1.      
Reklamacje związane ze świadczeniem Usług
Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: damian@bobek.com.pl.

2.      
W powyższej wiadomości e-mail należy podać jak
najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji w szczególności
rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane
informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez
Usługodawcę.

3.      
Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę
następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu
zgłoszenia.

4.      
Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest
wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w
inny podany przez Usługobiorcę sposób.

§ 14

WARUNKI
ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1.       Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi
Elektronicznej:

1.1.    Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem
natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego
oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: damian@bobek.com.pl,

1.2.    Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie
Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy
Usługobiorca narusza Regulamin w szczególności, gdy dostarcza treści o
charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania
naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po
upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres
wypowiedzenia),

1.3.    wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku
prawnego ze skutkiem na przyszłość.

2.       Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o
świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.

 

§ 15

WŁASNOŚĆ
INTELEKTUALNA

1.       Wszystkie treści zamieszczone na stronie
internetowej pod adresem www.bobek.com.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej
i (z zastrzeżeniem § 15 pkt 3 oraz
elementów zamieszczanych przez Usługobiorców, wykorzystywanych na zasadzie
licencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością Damiana
Marka Samsela wykonującego działalność gospodarczą pod firmą Clever Media –
Damian Samsel wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do
spraw gospodarki, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul.  Jarzębinowa
13, 05-084 Powązki, NIP: 9492065925, REGON: 146595566
. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za
szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek
zawartości strony www.bobek.com.pl bez zgody Usługodawcy.

2.       Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez
wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających
się na treść oraz zawartość strony www.bobek.com.pl stanowi naruszenie prawa
autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością
cywilnoprawną oraz karną.

3.       Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy
firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.bobek.com.pl
należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych.
Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i
zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.bobek.com.pl
użyte są w celach informacyjnych.

§ 16

ODPOWIEDZIALNOŚĆ

1.   
Usługodawca
dołoży wszelkich starań, aby dane dostępne w Sklepie były kompletne i aktualne
oraz prezentowane z należytą starannością, z uwzględnieniem istniejących
okoliczności faktycznych i prawnych, w granicach dopuszczalnych przez prawo
.

2.   
Usługodawca wypełnia
wszystkie obowiązki wymagane przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku
usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) oraz
wyznacza punkt kontaktowy w rozumieniu Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA) w
miejscu swej siedziby, o której mowa w § 2 niniejszego Regulaminu.

3.    Niedopuszczalne jest zamieszczanie treści
bezprawnych za pośrednictwem Sklepu (poprzez komentarze, opinie etc.), a także treści:

a.       niezwiązane z tematyką Sklepu,

b.       bezpodstawnie naruszające dobre imię Usługodawcy,

c.       zawierające słowa powszechnie uznawane za
niecenzuralne,

d.       promujące działalność konkurencyjną względem
Usługodawcy.

4.    W przypadku publikowania treści, o których mowa w
pkt 3, Usługodawca ma możliwość ich moderacji (
odmowa publikacji treści, depozycjonowanie treści,
usunięcie treści, uniemożliwienie dostępu do treści, ograniczenie lub
wyłączenie monetyzacji treści, zawieszenie lub zakończenie świadczenia usługi
na rzecz użytkownika).

5.    W przypadku automatycznego moderowania
publikowanych przez Usługobiorców treści za pośrednictwem algorytmu,
Usługobiorcy nie tracą uprawnienia do odwołania się od decyzji Usługodawcy.
Odwołać można się za pośrednictwem adresu e-mail:
damian@bobek.com.pl. Odwołując się należy opisać zwięźle zaistniały stan faktyczny oraz
uzasadnić powody odwołania. Usługodawca rozpatrzy odwołanie w sposób wskazany
przez przepisy Aktu o Usługach Cyfrowych w terminie 14 dni.

6.    Usługobiorca, który stwierdzi naruszenie zasad
opisanych w niniejszym paragrafie ma możliwość zgłoszenia niedozwolonych treści
publikowanych w Sklepie za pośrednictwem adresu e-mail:
damian@bobek.com.pl.

7.    Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 6, musi zawierać
następujące elementy:

a.        wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów,
dla których Usługobiorca zarzuca, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne
treści;

b.       jasne wskazanie przez Usługobiorcę dokładnej
elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub
dokładne adresy URL oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje
umożliwiające identyfikację nielegalnych treści, stosownie do rodzaju treści i
konkretnego rodzaju usługi hostingu;

c.       imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail Usługobiorcy
dokonującego zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji
uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7
dyrektywy 2011/93/UE;

d.       oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej
wierze przekonanie Usługobiorcy dokonującego zgłoszenia, że informacje i
zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.

8.    Usługodawca potwierdzi otrzymanie zgłoszenia, o
którym mowa w pkt 6 niniejszego paragrafu oraz poinformuje o pozytywnym lub
negatywnym jego rozpatrzeniu bez zbędnej zwłoki.

9.    W przypadku uznania zgłoszenia, o którym mowa w
pkt 6 za zasadne, Usługobiorca w miarę możliwości poinformuje Usługobiorcę
odpowiedzialnego za naruszenie o fakcie dokonania moderacji opublikowanych
przez niego treści wraz z wymaganym uzasadnieniem.

10.W przypadku gdy Usługodawca poweźmie jakiekolwiek
informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może
dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby
lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy
sądowe wraz z uzasadnieniem swoich podejrzeń i przekazaniem znanych mu
informacji.

11.Usługodawca informuje Usługobiorców o istotnych zmianach Regulaminu.

12.Usługobiorcy ponoszą pełną odpowiedzialność za złamanie prawa bądź szkodę
wywołaną ich działaniami w Sklepie, w szczególności podaniem nieprawdziwych
danych, ujawnieniem informacji niejawnej lub innych tajemnic ustawowo
chronionych, naruszeniem dóbr osobistych lub praw autorskich oraz praw
pokrewnych, a także przetwarzaniem danych osobowych Usługobiorców niezgodnie z
celami Sklepu lub z naruszeniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.

13.Usługodawca zobowiązuje się w miarę możliwości informować z
wyprzedzeniem Usługobiorców o możliwych zakłóceniach w funkcjonowaniu Sklepu, w
szczególności o przerwach w dostępie.

14.Usługodawca podejmuje wszelkie starania, aby zapewnić prawidłowe
funkcjonowanie Sklepu pod względem formalnym i prawnym.

15.Usługodawca będzie uwzględniał wszelkie zmiany przepisów prawnych i
dokonywał aktualizacji Sklepu zgodnie w tymi zmianami.

16.Aktualizacja systemu Sklepu dokonywana będzie przez Usługodawcę bez
obciążania Usługobiorców dodatkowymi kosztami.

17.Usługodawca podejmuje wszelkie środki, w celu ochrony danych
Usługobiorców.

18.Usługodawca
nie jest odpowiedzialny w stosunku do Usługobiorców będących Przedsiębiorcami:

a)   
za jakiekolwiek szkody i
straty bezpośrednio lub pośrednio (łącznie ze szkodami z tytułu utraty zysków z
prowadzenia przedsiębiorstwa, przerw w działalności przedsiębiorstwa lub
utraty informacji gospodarczej oraz innymi szkodami o charakterze majątkowym),
powstałe z powodu użycia, niemożliwości użycia lub błędnego działania
oprogramowania Sklepu, szkody powstałe w wyniku wyłączenia lub awarii systemu
teleinformatycznego, awarii sieci energetycznej,

b)   
w związku z niewłaściwym
korzystaniem z Sklepu przez Usługobiorcę niebędącego Konsumentem oraz
nieprawidłowym funkcjonowaniem sprzętu komputerowego, oprogramowania
komputerowego czy też systemu łączności, za pomocą których Usługobiorca łączy
się z systemem Sklepu,

c)   
za ewentualne szkody
powstałe w wyniku błędów, awarii i przerw w funkcjonowaniu Sklepu lub
spowodowane nieprawidłowym zapisem lub odczytem danych pobieranych przez
Usługobiorców,

d)   
za zakłócenia w prawidłowym
funkcjonowaniu Sklepu, a także utratę danych Usługobiorców niebędących
Konsumentami powstałe w wyniku działania siły wyższej lub osób trzecich,

e)   
za działania osób trzecich
polegające na niezgodnym z powszechnie obowiązującym prawem lub Regulaminem
wykorzystywaniu danych oraz materiałów umieszczonych w Sklepie,

f)    
za niemożność zalogowania
się w systemie Sklepu spowodowaną w szczególności: jakością połączenia, awarią
systemu teleinformatycznego lub sieci energetycznej, błędną konfiguracją
oprogramowania Usługobiorców niebędących Konsumentami,

g)   
za skutki związane z utratą
hasła.

19.Usługobiorca ponosi odpowiedzialność za podanie adresu poczty
elektronicznej, do którego nie ma dostępu, w szczególności adresu
nieprawidłowego lub należącego do innego podmiotu.

 

§ 17

POSTANOWIENIA
KOŃCOWE

1.       Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie
z prawem polskim.

2.       W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części
Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu
Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.

3.       Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między
Sklepem, a Klientami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze
negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów
konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby
niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez
właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.

4.       Sądowe rozstrzyganie sporów:

4.1.    ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a
Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o
którym mowa w § 10 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z
przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.,

4.2.    ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a
Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem, o którym mowa w § 9
Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Usługodawcy.

5.       Klient będący Konsumentem ma również prawo do
skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności
poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie
mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można
pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223).
Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich
Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego)
rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych
należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu
postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.

6.       Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu
może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR
(Online Dispute Resolution), dostępnej pod
adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.



POLITYKA PRYWATNOŚCI SKLEPU INTERNETOWEGO

 

WWW.BOBEK.COM.PL

 

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.       Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego www.bobek.com.pl jest Damian Marek Samsel wykonujący działalność gospodarczą pod firmą Clever Media – Damian Samsel wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul.  Jarzębinowa 13, 05-084 Powązki, NIP: 9492065925, REGON: 146595566, adres poczty elektronicznej (e-mail): damian@bobek.com.pl, numer telefonu: +48 720-860-650, [PS1] zwany dalej „Administratorem” i będący jednocześnie „Usługodawcą”.

2.       Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem strony internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO.

3.       Wszelkie wyrazy lub wyrażenia pisane w treści niniejszej Polityki Prywatności z dużej litery należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Sklepu internetowego www.bobek.com.pl

 

§ 2

RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH, CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH

1.       CEL PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA. Administrator przetwarza dane osobowe Usługobiorców Sklepu www.bobek.pl w przypadku:

1.1.    składania Zamówienia w Sklepie w celu wykonania Umowy Sprzedaży na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (realizacja umowy sprzedaży),

1.2.    skorzystania z Systemu Opinii w celu umożliwienia Klientowi wyrażenia swojego zdania na temat zakupionego w Sklepie Produktu oraz zawartej ze Sprzedawcą Umowy Sprzedaży na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes przedsiębiorcy).

2.       RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH. Usługobiorca podaje w przypadku:

2.1.    Zamówienia: imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu,

2.2.    System Opinii: imię i nazwisko, adres e-mail.

3.       OKRES ARCHIWIZACJI DANYCH OSOBOWYCH. Dane osobowe Usługobiorców przechowywane są przez Administratora:

3.1.    w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, tak długo jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata,

3.2.    w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda, tak długo aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.

4.       Podczas korzystania ze Sklepu mogą być pobierane dodatkowe informacje w szczególności: adres IP przypisany do komputera Usługobiorcy lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.

5.       Po wyrażeniu odrębnej zgody na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub wykonywania telefonicznych połączeń w celu marketingu bezpośredniego – odpowiednio w związku z art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub art. 172 ust. 1 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku – Prawo Telekomunikacyjne w tym kierowanych w wyniku profilowania, o ile Usługobiorca wyraził stosowną zgodę.

6.       Od Usługobiorców mogą być także gromadzone dane nawigacyjne w tym informacje o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach podejmowanych w Sklepie. Podstawą prawną tego rodzaju czynności jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.

7.       Podanie danych osobowych przez Usługobiorcę jest dobrowolne.

8.       Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są:

8.1.    przetwarzane zgodnie z prawem,

8.2.    zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,

8.3.    merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.

§ 3

UDOSTĘPNIENIE DANYCH OSOBOWYCH

1.       Dane osobowe Usługobiorców przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta Administrator przy prowadzeniu Sklepu, a w szczególności do:

1.1.    podmiotów realizujących dostawę Produktów,

1.2.    dostawców systemów płatności,

1.3.    dostawców systemów ankiet opiniujących,

1.4.    biura księgowego,

1.5.    hostingodawcy,

1.6.    dostawcy oprogramowania umożliwiającego prowadzenie działalności,

1.7.    podmiotów zapewniających system mailingowy,

1.8.    dostawcy oprogramowania potrzebnego do prowadzenia sklepu internetowego.

2.       Dostawcy usług (o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu), którym przekazywane są dane osobowe – w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności – albo podlegają poleceniom Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).

3.       Dane osobowe Usługobiorców są przechowywane wyłącznie na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) z zastrzeżeniem § 5 pkt 5 oraz § 6 Polityki Prywatności.

 

§ 4

PRAWO KONTROLI, DOSTĘPU DO TREŚCI WŁASNYCH DANYCH ORAZ ICH POPRAWIANIA

1.       Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

2.       Podstawy prawne żądania Usługobiorcy:

2.1.    dostęp do danych – art. 15 RODO,

2.2.    sprostowanie danych – art. 16 RODO,

2.3.    usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17 RODO,

2.4.    ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO,

2.5.    przeniesienie danych – art. 20 RODO,

2.6.    sprzeciw – art. 21 RODO,

2.7.    cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.

3.       W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 2 można wysłać stosowną wiadomość e-mail na adres: damian@bobek.com.pl

4.       W sytuacji wystąpienia przez Usługobiorcę z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Usługobiorcę uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.

5.       W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

§ 5

PLIKI „COOKIES”

1.       Strona Administratora używa plików „cookies”.

2.       Instalacja plików „cookies” jest konieczna do prawidłowego świadczenia usług na stronie internetowej Sklepu. W plikach „cookies” znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony, a także dają one także możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin strony internetowej.

3.       W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików „cookies”: „sesyjne” oraz „stałe”.

3.1.    Cookies” „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy do czasu wylogowania (opuszczenia strony),

3.2.    „Stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez Usługobiorcę.

4.       Administrator wykorzystuje własne pliki cookies w celu lepszego poznania sposobu interakcji Usługobiorców w zakresie zawartości strony. Pliki gromadzą informacje o sposobie korzystania ze strony internetowej przez Usługobiorcę, typie strony z jakiej Usługobiorca został przekierowany oraz liczbie odwiedzin i czasie wizyty Usługobiorcy na stronie internetowej. Informacje te nie rejestrują konkretnych danych osobowych Usługobiorcy, lecz służą do opracowania statystyk korzystania ze strony.

5.       Administrator wykorzystuje również zewnętrzne pliki cookies w celu zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych Google Analytics (administrator cookies zewnętrznego: Google LLC. z siedzibą w USA).

6.       Pliki cookies mogą być również wykorzystywane przez sieci reklamowe (w szczególności sieć Google) w celu wyświetlania reklam dopasowanych do sposobu, w jaki Usługobiorca korzysta ze Sklepu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji Usługobiorcy lub czasie pozostawania na danej stronie.

7.       Usługobiorca ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików „cookies” do swojego komputera poprzez:

7.1.    wybór rodzajów plików cookies, na gromadzenie których wyraża zgodę tuż po wejściu na stronę Sklepu i pojawieniu się komunikatu dotyczącego cookies,

7.2.    zmianę ustawień w oknie swojej przeglądarki.  Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookiesdostępne są również w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

 

§ 6

USŁUGI DODATKOWE ZWIĄZANE Z AKTYWNOŚCIĄ UŻYTKOWNIKA W SKLEPIE

1.       W Sklepie wykorzystywane są tzw. wtyczki społecznościowe („wtyczki“) serwisów społecznościowych. Wyświetlając stronę internetową www.bobek.com.pl, zawierającą taką wtyczkę przeglądarka Usługobiorcy nawiąże bezpośrednie połączenie z serwerami Facebook, Instagram, YouTube oraz Google.

2.       Zawartość wtyczki jest przekazywana przez danego usługodawcę bezpośrednio do przeglądarki Usługobiorcy i integrowana ze stroną. Dzięki tej integracji usługodawcy otrzymują informację, że przeglądarka Usługobiorcy wyświetliła stronę www.bobek.com.pl, nawet jeśli Usługobiorca nie posiada profilu u danego usługodawcy, czy nie jest u niego akurat zalogowany. Taka informacja (wraz z adresem IP Usługobiorcy) jest przesyłana przez przeglądarkę bezpośrednio do serwera danego usługodawcy (niektóre serwery znajdują się w USA) i tam przechowywana.

3.       Jeśli Usługobiorca zaloguje się do jednego z powyższych serwisów społecznościowych, to usługodawca ten będzie mógł bezpośrednio przyporządkować wizytę na stronie www.bobek.com.pl do profilu Usługobiorcy w danym serwisie społecznościowym.

4.       Jeśli Usługobiorca użyje danej wtyczki np. klikając na przycisk „Lubię to” lub przycisk „Udostępnij”, to odpowiednia informacja zostanie również przesłana bezpośrednio na serwer danego usługodawcy i tam zachowana.

5.       Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez usługodawców, jak również możliwość kontaktu oraz prawa Usługobiorcy w tym zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę prywatności Usługobiorcy zostały opisane w polityce prywatności usługodawców:

5.1.    https://www.facebook.com/policy.php

5.2.    https://help.instagram.com/519522125107875?helpref=page_content

5.3.    https://www.youtube.com/intl/ALL_pl/howyoutubeworks/user-settings/privacy/

5.4.    https://policies.google.com/privacy?hl=pl&gl=ZZ.

6.       Jeśli Usługobiorca nie chce, aby serwisy społecznościowe przyporządkowywały dane zebrane w trakcie odwiedzin na stronie www.bobek.com.pl bezpośrednio jego profilowi w danym serwisie, to przed wizytą na stronie www.bobek.com.pl musi wylogować się z tego serwisu. Usługobiorca może również całkowicie uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek stosując odpowiednie rozszerzenia dla przeglądarki np. blokowanie skryptów za pomocą „NoScript“.

7.       Administrator wykorzystuje na swojej stronie narzędzia remarketingowe tj. Google Ads. Ich używanie wiąże się wykorzystywaniem plików cookies firmy Google LLC. dotyczących usługi Google Ads. W ramach mechanizmu do zarządzania ustawieniami plików cookies Usługobiorca ma możliwość zdecydowania czy Usługodawca będzie mógł korzystać z Google Ads (administrator cookies zewnętrznego: Google LLC. z siedzibą w USA) w stosunku do niego.

 

§ 7

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.       Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.

2.       Administrator udostępnia odpowiednie środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.

3.       W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką prywatności stosuje się odpowiednio przepisy RODO oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.